"kwallen kun je gewoon vasthouden " - Reisverslag uit Whitsunday Island, Australië van Lisa Korteweg - WaarBenJij.nu "kwallen kun je gewoon vasthouden " - Reisverslag uit Whitsunday Island, Australië van Lisa Korteweg - WaarBenJij.nu

"kwallen kun je gewoon vasthouden "

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 Januari 2013 | Australië, Whitsunday Island

Lieve Allemaal,

Ik doe maar weer eens een reisverslagje;). Even kort samengevat wat ik allemaal afgelegd heb sinds ik Sydney heb verlaten: Byron Bay, Surfers paradis, Noosa en op het moment zit ik in Rainbow beach en over 12 uur ben ik Airlie Beach. Ik reis langs de kust naar het Noorden en het wordt steeds warmer en warmer. Verschillende bosbranden heb ik al gezien en geroken. Ik zit gelukkig save dichtbij water.
Vandaag zijn we gaan peddelen op een surfboard en er waren 2 dolfijnen dichtbij het strandje. Ik kon het natuurlijk niet laten om in het water te gaan en zo dichtbij als mogelijk te komen. Het zijn zulke mooie en lieve dieren. Ik heb er zelfs 1 aangeraakt!! Ze bleven daar zo'n 2 uur rondhangen (dus ik heb vollop genoten) Ook hebben we heel veel roggen, schildpadden en kwallen gezien. Onze gids pakte de kwallen gewoon uit het water en hield ze in zijn hand. Ik wilde dat natuurlijk ook..... dus ik pak een kwal uit het water( ik voelde me heel wat). Blijkt dat het beest niet kan steken, maar wel kan kwijlen. Oftewel mijn hele benen zaten onder het kwalenkwijl en ik had pijn. De gids zei echter: no worries;)
Het aller leukste was echter fraser island. Met een groep van 23 man gingen we met 3 landrovers 3 dagen en 2 nachten rondtrekken. Ik zat in de eerste auto met de gids, Gaz. Een echte aussie die zich aan geen enkele regel hield(we hadden een uur lang naar een film moeten kijken over alle gevaren en regels op fraser island). De leukste plek in de auto was in het midden achterin( geen handvaten om je vast te houden) en dan maar scheuren over het strand en door het diepe zand. Magisch( vooral met bob marley op de achtergrond). Gaz, heeft ons alle hoeken van de auto laten zien:D

De groep was heel divers, maar het was heel gezellig. Op het eiland heb ik dingo's, grote hagedissen, kwalen, pipi's en dolfijne gezien. In de zee kan je vanaf nu niet meer zwemmen vanwege haaien en kwallen( dodelijke). Maar er waren hele mooie meren en champagne poolen, waar we uren in rond hebben gehangen.
Ook het zandboarden was een ervaring om nooit te vergeten. Zand was 3 dagen later nog steeds achter mijn oren te vinden( ik ben wel duizend keer gevallen, maar ik ging door totdat ik het kon). Allemaal ervaringen om nooit te vergeten.

Byron bay en Noosa waren ook geweldig, mooi en alles. Het verslag wordt echter te lang als ik dat ook nog uitgebreid ga beschrijven.
Heel veel leuke mensen heb ik leren kennen uit alle delen van de wereld. Het is elke keer jammer als we onze vrienden weer achter moeten laten voor het volgende adres (of zij ons).

Ik reis nog steeds met floortje en het gaat picco bello samen. Op de agenda staat nu de Whitsunadays. Op een zeilschip ga ik 3 dagen over 1 van de moosite plekken in australie varen. Mijn eerste duik ga ik daar ook maken;) Heb er heel veel zin in!

Heeel veel groetjes en liefs!

  • 18 Januari 2013 - 09:55

    Guido:

    Ha Lisa,

    We beginnen je zo onderhand wel te missen heir. Stinkend jaloers zit ik in een erg koud en wit Nederland je verslag te lezen. Onvoorstelbaar dat jij op het zelfde moment 'last' hebt van zon, zee, kwallen en haaien. En spijt dat dit soort avonturen zo'n 35 jaar geleden in ieder geval voor mij niet weggelegd waren...

    Geniet!

    Groetjes, Guido

  • 18 Januari 2013 - 10:23

    Afke:

    Klinkt geweldig lieve lies!!

  • 31 Januari 2013 - 14:09

    Cobi Brouwer:

    HA LISA,

    HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG VANDAAG, ik heb je een hotmail gestuurd, ga ervan uit dat die je bereikt, veel liefs, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Whitsunday Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2013

Thailand, Laos en Cambodia

12 Februari 2013

Arabische lente op het strand

04 Februari 2013

Van Australie naar Azie

18 Januari 2013

"kwallen kun je gewoon vasthouden "

30 December 2012

Verbrand tijdens kerst
Lisa

Actief sinds 30 Nov. 2012
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 5486

Voorgaande reizen:

30 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: