Van Australie naar Azie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisa Korteweg - WaarBenJij.nu Van Australie naar Azie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisa Korteweg - WaarBenJij.nu

Van Australie naar Azie

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 Februari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

oooooh ik heb zoveel te vertellen. Eigenlijk moet ik dit maar weekenlijks gaan doen. Even kort samenvatten wat ik allemaal afgelegd heb: Van de mooie Whitsundays zijn we noodgedwongen 2 dagen naar Townsville geweest. Van Townsville naar Cairns, van Cairns naar Brisbane,van Brisbane naar Singapore en van Singapore naar Kuala lumpur.

Het zeilen op de Whitsundays was heerlijk. De mooiste stranden gezien en veel gesnorkeld. De Kapitein echter had genoeg van de tripjes en was een wat vieze en verveelde man. Toen we bijvoorbeeld gingen duiken( het was de eerste keer voor iedereen) wilde hij de groepjes zo snel mogelijk afwerken. Hij gaf bange mensen niet de tijd om aan het duiken te wennen. Uiteindelijk zijn 5 mensen niet gegaan. Ik heb mijn verstand op 0 gezet en ben gewoon gegaan met die banaan( het was heel mooi daar, maar ik was meer bezig met het duiken dan met het om me heen te kijken) Gelukkig was de groep heel gezellig en het weer mooi....

Het weer! jaaa de laatste twee weken waren geen ' don t worry' weken. Na de Whitsundays was ik weer herenigd met Louise en floortje( bijj). Maar de volgende ochtend stond Louise met haar geweldige rose regenpak voor mijn deur:' we're are screwed'. Er was een cycloon die van Cairns naar beneden ging en alle wegen onbereikbaar maakte. Ik moest echter naar Cairns binnen 4 dagen om mijn vlucht naar Brisbane en mijn duiken in het great barrier reef te halen. Stresss(vooral Louise, ik was de nuchtere nederlander). Het kwam er op neer dat we 2 dagen vast zaten in Townsville, maar dat was geen ramp. We hadden namelijk een top couchsurf adresje( 7 episodes van game of thrones gekeken+ jacuzzi) en we waren met z'n 3.
Gelukkig reden de bussen na 3 dagen vertraging weer( na heel veel tegenstrijdige berichten) en konden we naar Cairns. Jeeeeeuj zou je denken, maar het was 38 graden en er was geen airco in de bus( 5 uur lang) pffffff nog steeds nachtsmerries over.

Bezweet en wel komen we aan in Cairns en het was Ausstralia day. Dus tijd om te feesten. We eindigde in kamer 101 (zes bedden kamer), waar wel 30 mensen aan het feesten waren. Erg gezellig;).De volgende dag ging ik met mijn brakke koppie al heel vroeg aan boord voor het oo zo mooie great barrier reef. Ik was niet de enige brakke. De helft van de boot kon zijn eten niet binnen houden( ik had nergens last van). Lekker.

Ik heb zoveel mooie dingen gezien onderwater. De hele finding nemo crew was aanwezig( behalve de enorme haai) en ik heb zelfs een zeepaardje gezien. De kleuren van het koraal zijn zo helder en de visjes zo vredig( ik ben uren in het water geweest).

Brisbaneeee. Floor had haar vlucht een paar uur eerder naar Brisbane dan ik. Eenmaal aangekomen was ik zo blij Floor weer te zien( na elkaar 5 uur niet gezien te hebben). We vreesde beide voor ons afscheid, die steeds dichterbij kwam.
Brisbane is een hele leuke stad. Er is veel kunst en alles is goed geregeld. We hadden nu ook weer een leuk couchsurf adres die heerlijk indisch voor ons kookte. En niet te vergeten: Mijn laatste nacht in Brisbane was mijn verjaardagsnacht. Floortje en ik zijn naar de downunder bar geweest. Het was 1 van de leukste avonden ooit. Was een top afsluiter voor ons beide.

Op mijn verjaardag vloog ik naar Singapore. Vanaf dat moment had ik het even zwaar. Ik was moe( van het feesten), verdrietig( dat ik floor moest missen en nu dus echt weer alleen was), had beetje heimwee door alle lieve felicitaties en ik was zenuwactig voor het onbekende Azie.

De eerste dag in Singapore kon je gerust stellen dat ik een cultuur shock had. Mijn Hostel was in Little Inda, het niet Westerse gedeelte van Singapore( over het algemeen is Singapore namelijk heel Westers). Ben die dag 2x verdwaald en zonder pardon aangestaard door de locals op straat( ik wist me echt geen houding te geven). In mijn hostel zaten haast geen Europeanen, alleen maar oude Indiers of andere aziaten( uiteindelijk waren ze allemaal heel aardig). De overgang was ineens heel groot.
Gelukkig kwam ik de volgende ochtend tijdens het ontbijt een australische jongen tegen die voor 1 dag gestrand was in Singapore en later op de dag een Duits meisje. Ik heb de hele dag met hun opgetrokken en ik begon me al een stuk beter te voelen.

In het vliegtuig zat ik naast een meisje uit Singapore en zij bood me aan om samen te gaan stappen( ik dacht: deall!) . We gingen naar een fancy club en het was net alsof we in Europa waren. Alleen waren er Aziaten en was de muziek echt vreselijk.
Singapore is heel westers en er zijn heel veel regels( niet spugen, schelden en geen kauwgum) de straffen zijn heel fors. Als je naar het zakelijke gedeelte gaat hangt er op iedere hoek van de straat een camera. De gebouwen worden er steeds gekker en hoger. Ook stikt het er van de winkelcentra( enorm, groot en niets is te gek). Sommige straten hebben er wel 4 ( 1 is meer dan genoeg). Ik heb echt vaak gedacht: gekke aziaten.
Aan de andere kant zijn ze heel aardig en proberen ze je echt overdreven veel te helpen. Een klein voorbeeld van gekke aziaten en hulpvaardige aziaten( daarna stop ik met vertellen): Om mijn pick up naar het vliegveld om 3:45 am te bevestigen moest ik om 12 uur snachts bellen. Dus ik bel om 12 uur snachts, moest ik opeens om 1 uur snachts bellen om te bevestigen. Gelukkig bood de Chinees aan om op te blijven ( jeeuj 1 uur slaap) word ik door hem wakker gemaakt dat de bus er om 2:30 zal zijn en voordat ik ook maar kon opstaan, kwam de receptie mijn kamer binnen om te zeggen dat mijn pick up klaar stond ( 1:15) niemand snapte er nog wat van. De Chinees zei: tja dat is Azie.

Ik ben net aangekomen in Kuala Lumpur en ik rust uit bij een couchsurf adres die maar blijft zeggen dat ik me thuis moet voelen en hem moet zien als mijn broer( hooi Jim). Ook is die al de hele dag in de weer om voor me te koken en gaat hij me morgen de stad laten zien.

Alles gaat hier goed, maar zo nu en dan mis thuis. Nog 4 maanden vol avonturen te gaan en dan ben ik weer thuis.

Heel veel liefs uit Kuala Lumpur

  • 04 Februari 2013 - 13:25

    Nanne:

    Hooooi liesje! Dit klinkt weer geweldig! Heel erg veel plezier en over vier maanden staan we er allemaal (ik hoop while doing The Lisa Move) om je weer te begroeten, dont worry! Dikke kussen van tante Nansxxxxx

  • 05 Februari 2013 - 21:02

    Choa Moa Pang:

    jua mueisja,

    leuke leuke leis!
    Mooie mooie typen.
    Singapoh leuk ha?
    Bloel al gefonda?


    latelll xxxx

  • 11 Februari 2013 - 12:40

    Xeni:

    Lieve Lies,

    wat een geweldige avonturen.
    Ik word er warm van. Het is zo goed dat je dit gewoon bent gaan doen! Nu.

    Ik kan niet wachten tot ik zelf zulke avonturen beleef.
    Geniet ontzettend en schrijf inderdaad vaker! Desnoods met Pen en Papier.
    Zodat je deze reis en hoe je je daar bij voelt altijd intens kunt herbeleven en delen.

    Dikke Liefs,

    Xeni

  • 12 Februari 2013 - 19:59

    Guido Van Houdt:

    Prachtige verhalen. Probeer ze ook vast te houden zodat je er thuis nog over kunt vertellen...! Ben benieuwd hoe je je verder vergaat. Veel genieten, vooral van het weer. Hier zitten we nog steeds in de winterstop (vorst en sneeuw), dus veel wedstrijden heb je nog niet gemist.

    We horen wel weer van je.
    Groet, Guido

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2013

Thailand, Laos en Cambodia

12 Februari 2013

Arabische lente op het strand

04 Februari 2013

Van Australie naar Azie

18 Januari 2013

"kwallen kun je gewoon vasthouden "

30 December 2012

Verbrand tijdens kerst
Lisa

Actief sinds 30 Nov. 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 5481

Voorgaande reizen:

30 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: