Arabische lente op het strand - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisa Korteweg - WaarBenJij.nu Arabische lente op het strand - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisa Korteweg - WaarBenJij.nu

Arabische lente op het strand

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 Februari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

In Kuala Lumpur heb ik verschillende couchsurfers leren kennen, waaronder Sameh. Vanaf het moment dat ik hem leerde kennen hadden we discussies over geloof, power en oorlog.
Hij komt uit Egypte en was actief tijdens het begin van de arabische lente in Egypte. Sameh is een moslim, maar heel open minded. Hij woont in het midden van Kuala Lumpur en werkt voor Petronas( oliemaatschappij).
In Kuala Lumpur wonen ze allemaal in beveiligde appartementen, condo's genoemd. De eerste keer dat ik hem ontmoette, gingen we het dak op (38 verdiepingen hoog) en vanaf daar hadden we een geweldige uitzicht over heel KL. We hebben uren gepraat over de wereld en hoe alles verandert in de wereld( China). Zo interessant( Heb in tijden niet meer verder nagedacht dan reizen en feesten).
Vervolgens ben ik weer naar mijn ' echte couchsurf adres' gegaan. Paar dagen later sms hij me of ik mee wilde op een trip naar de jungle tijdens chinees new year. UUUm jaaa
Ik nam katarina( zweeds) meisje mee en een jongen(Ophrir) uit Isreal( hij had ook een Amerikaans paspoort, anders kom je KL niet binnen) Ophrir zou alleen mee gaan voor uiteten. Hij zei steeds heel nadrukkelijk dat we moesten zeggen dat hij van de US was. Ik had wel een idee dat er wat speelde, maar geen idee hoe en wat.
Nadat de Ophir Sameh had ontmoet en we een tijdje gepraat hadden, zei hij tegem Sameh dat hij uit Isreal kwam. Sameh is heel openminded, maar de blik op zijn gezicht sprak boekdelen. Hij stond op en wilde weglopen, maar kwam weer terug. Hij zei: sorry, ik heb hier moeite mee, maar ik wil jou mening op de oorlog ook weten. Vanaf toen was de discussie geopend. Vervolgens moesten we ons mond houden tegen over de vrienden van Sameh, omdat hij niet precies wist hoe zij zouden reageren.
De Volgende dag was het tijd om onze trip te plannen. We waren uit geweest. Dus rond een uur of 7 in de avond hadden we dan eindelijk een plan. (Van plannen hebben ze hier nog niet van gehoord) Het plan was om naar penang te gaan( eiland) en dan de hele nacht te feesten en de volgende ochtend hotel te vinden( goed plan;P). We waren met 7 mensen: Katarina( zweeds), Sameh (Egyptisch), Malek( Argentinie), Samek( Syrisch), Niki (iraans), Natascha (uit Malasie) en ik. Oftewel heel multi culti.
Aangezien het Chinees Newyear was en iedereen vakantie had was alles vol. We eindigde in een hotel kamer voor 4 personen. Oftewel met z n vieren in 2 persoons bed( gezellig). Het was de bedoeling om naar de jungle te gaan en daar dan te kamperen. Uiteindelijk is ons dat gelukt maar met heel veel horten en stoten. Alles was echter grappig( ookal maakte we 2x dezelde fout)
Nadat we 2 uur door de jungle gelopen hebben, kwamen we bij ons strand aan. Nadat we de tente hadden opgezet( niemand heeft in de tent geslapen)zijn het water ingestormd. Het was al donker en het bleek dat er in het water lichtgevend plankton aanwezig was. Het was zo magisch. Bij elke beweging die je maakte licht het water op. Ook je haren glinsterde. Sameh was voor de 2de keer in 12 uur gestoken door een kwal(Iedereen vond het grappig, behlave hij) We hadden geen azijn of iets bij ons dus was de enige oplossing om over de plek heen te plassen ( Ammoniak helpt)hhihiihh.
Die avond hadden we naast gitaar, kampvuur en plezier, discussies over de Koraan(profeet), de oorlog tussen Isreal en Palestina, de Arabisch lente, de rol van Iran in de oorlog, Syrie onder vuur, de nederlandse educatie, malaysie en haar cultuur enz.
Ik heb de afgelopen tijd veel gezien en gehoord, maar niets was zo interessant dan dit( ik wist vrij weinig over de oorlogen). Jonge mensen die echt ergens voor vechten en zo graag beter willen worden.
Het viel me ook op hoe erg ze tegen Europa op kijken. Alles wat ik zei in de discussies geloofde ze meteen( ik maakte een paar fouten). Ondanks dat zij heel slim en gelezen zijn, denken ze dat Europa beter is. Ik heb ontzettend veel respect voor ze gekregen. Ik hoop dat ik dit groepje nog eens kan opzoeken.
Ze wonen allemaal al een paar jaar in Malaysia en ze hebben me echt geleerd hoe ik mezelf hier kan redden( Ik kan nu van 50 nett afdingen tot 30:))
Malaysia was heel interessant, mooi en leerzaam. Heb heel veel mee gedaan( bijna niet geslapen) en meegemaakt. Ik ga nu uitrusten en dan op naar Thailand.

Heel veel liefs van mij!

  • 12 Februari 2013 - 14:51

    G.Weerman:

    Lieve Lisa,

    Te gek versag .Het wordt meer en meer een echte werdreis

    Lots of hgs ,mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2013

Thailand, Laos en Cambodia

12 Februari 2013

Arabische lente op het strand

04 Februari 2013

Van Australie naar Azie

18 Januari 2013

"kwallen kun je gewoon vasthouden "

30 December 2012

Verbrand tijdens kerst
Lisa

Actief sinds 30 Nov. 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 5476

Voorgaande reizen:

30 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: