Thailand, Laos en Cambodia - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Korteweg - WaarBenJij.nu Thailand, Laos en Cambodia - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Korteweg - WaarBenJij.nu

Thailand, Laos en Cambodia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

Lieve Allemaal,

Het is een tijd geleden dat ik mijn vorige blok heb geschreven( gebrek aan computers en tijd). Ondertussen ben ik al door Thailand en Loas gereisd en op het moment ben ik in Siem Reap in Combodja. Het is onmogelijk om al mijn ervaringen en verhalen in dit blok te krijgen. Ik zal kort en krachtig mijn hoogte punten van Thailand en Loas( als ik daar nog aan toe kom) beschrijven: Enjoyyyy

Koh Phi Phi, Thailand.
Vanuit Penang( Maleisië) ben omhoog gereisd naar de eilanden in Thailand. Één van de eilanden die ik heb bezocht was Koh Phi Phi. Ik ging daar in mijn eentje naar toe( moest helaas van de leuke groep in Penang afscheid nemen).
Koh Phi Phi is een en al toerisme en party oord( niet echt leuk als je niet met een groep bent). Als ik niet bij mijn couchsurfer/duikinstructeur( Daniel) was geweest, was ik binnen een dag alweer weg gegaan.
We hebben onder de backpackers een naam voor zulke party jongeren( tribal tatoeages, verbrand, maar met t shirt afdruk, kaal en met een bucket in hun hand) we noemen ze fullmooners. Die vind je daar overal.
Ik hoorde echter dat het zeeleven in Koh Phi Phi geweldig was en koos ervoor om mijn paddy te doen( niet echt in mijn budget). Daniel zei dat als ik geen zeeschilpad zou zien hij voor mijn hele padi zou betalen. Echter na de eerste minuut onderwater had ik al de eerste schildpad gespot(wist nou niet of ik blij moest zijn). Ook heb ik tussen 5 haaien gezwommen. Opeens waren ze daar, maarja gillen heeft geen zin. Daniel overtrad een paar regels, maar hij heeft me de moosite plekken in de zee laten zien en ik heb genoten.

Koh Phangan, Thailand.
Aan de Oost kant van Thailand is het geweldige eiland Koh Phangan te vinden. Tijdens mijn reis naar de grens van Maleisie en Thailand was ik in de Bus Jamie tegen gekomen. Jamie is gitarist van een band in Engeland( scouting for girls) en hij brengt zijn winters door op Koh Phangan(Zo kan het dus ook). Ik kon in zijn Bungalow slapen en al snel was ik één van de members van de muaythai gang. Was een super leuke groep, waarvan de jongens allemaal geobsest waren met het Thaise Boksen. Ik heb het ook gedaan en naast het vele zweet was het best leuk om te doen( vooral het kicken, kon ff wat agressie kwijt).
Naast al de agressie kon je ook je scootertje huren en scheuren over het eiland. Koh phangan is heel mooi en heeft van die typische kalender stranden.
Ik was er al een paar dagen voor de Fullmoon party en langzaam werd het eiland steeds meer bezet door fullmooners( gelukkig zitten ze allemaal in het zelfde dorpje)
De Fullmoon party was echter geniaal. De Details zal ik meer even weg laten, maar je kunt er compleet uit je dak gaan. Ik ben na de Fullmoon naar Bangkok gereisd.
Die reis was de ergste reis van mijn leven. Had een Pad Thai gegeten die niet helemaal goed was.. Voedselvergiftiging tijdens een busreis van 12 uur. De bussen zijn alles behalve wat je gewend bent van de Nederlandse bussen. Het was een nightmare.

Bangkok, Thailand.
Bangkok is chaotisch, vies en geweldig. Nadat ik hersteld was van mijn voedselvergiftiging gingen we over Khao san road lopen. Je kunt er van alles kopen en doen. Naast kleren, tuc tuc en fruitshakes worden er ook ping pong shows( als je niet weet wat het is, moet je het maar opzoeken) en dode schorpioenen aangeboden.
Ik was daar tijdens de verkiezingen en er was een alcohol verbod voor 2 dagen. Maar alles kan in Bangkok en al vrij snel hadden we ons drankjes voor onze neus.
Ook zijn we naar de weekend market geweest. Zoooo veel kleren en zooo goedkoop. Ik vind afdingen echt leuk om te doen( ben er ook goed in). De meeste Thai mensen kunnen een paar standaard zinnen engels: one sizeeeeeee, give me a better price en dont try, maar de leukste vind ik: can not( is het antwoord op 95 procent van mijn vragen). Echter de meeste mensen in Laos kunnen helemaal geen engels en die schudden gewoon hun hoofd.
De laatste dag in Bangkok kwam Ellie me vergezellen(ze was deel van onze koh phangan gang). Samen hebben we de nachttrein(16 uur) naar Chiang Mai genomen.

Chiang Mai, Thailand.
Ons was het Hostel spicy Thai aangeraden. De place to be. Chang Mai is een stuk meer relaxt dan Bangkok( is niet heel verassend). Ellie en ik wilde detoxen( te veel gefeest), maar ook in het noorden van Thailand was dat niet echt mogelijk.
We hebben veel leuke dingen gedaan in Chiang Mai: Tiger kingdom, kookcursus( was heel verkouden, maar na de spicy kookcursus had ik nergens meer last van) en de olifant training.
Vooral de Olifanten training was geweldig. I p v een olifant de hele dag hard te laten werken voor touristen hebben ze nu een beter idee: Je gaat ze voeren, je leert ze berijden en vervolgens mag je ze zelf naar de rivier rijden om ze te wassen.
Onze olifant( ellie zat er ook nog op) was heel jong en ik riep steeds beyy beyy( go go) en toen begon die te rennen. Ik had de grootste plezier, maar Ellie en de verzorger vonden het wat minder grapig. Ik vind olifanten fascinerende dieren en heb veel respect ze. Ik ben blij dat ze nu in Thailand een beetje beter behandeld worden dan eerst

Van Chiang Mai naar Pai(steeds meer de bergen in, dus de weg werd ook steeds meer misseijk makend). Tijdens de vreselijke busreis( ik geloof dat onze buschaffeur onder drugs was of iets, want hij vertoonde behoorlijk raar gedrag) kwamen we Sam tegen. Sindsdien heb ik samen gereisd met Sam. Ook Torie( ontmoet in spici Pai) voegde zich aan onze groep toe.
Pai is een Hippie town en samen met de geweldige groep heb ik zo veel plezier gehad in Pai.
We huurde een scooter( ellie en ik deelde de laatste scooter die er was in de winkel en die had nog al wat gebreken). Onze Scooter, Mio genaamd, had echter temperament en zelfs zonder remmen hebben we de steile bergen weten te trotseren.
In Pai heb je hotsprings waar je een eitje in kunt koken( zeggen ze, de mijne was ver van gekookt) en mooie watervallen.
Je kunt er niet echt uit gaan( en in Laos ook niet. Alles sluit rond 11), maar met een kampvuurtje hebben we ook veel plezier.

Met Tori en Sam( Ellie moest helaas naar Hong Kong) heb ik de slowboat naar Laos genomen. Hoe dat ons vergaat, vertel ik de volgende keeeer!

Heel veel liefs( Ik mis jullie best erg (zo nu en dan) en ik verheug me er op om jullie weer te zien)

  • 30 Maart 2013 - 13:21

    Ping Pong Gang:

    Die pingPong shows zijn aan te raden,
    Leuk om alles te lezen, heb ik op gewacht! (Ik denk niet alleen ik)
    Geniet ervan!
    Superdoeiii xx
    Pong

  • 02 April 2013 - 12:47

    Cobi:

    HA LIES,

    wat een uitgebreid verslag, heb ik alvast gespeedread...Gelukkig ben je nog altijd alive and kicking. In het weekend mail ik je uitgebreid, dan heb ik het hele verhaal gelezen. We hebben het hier regelmatig over je en worden door Guus en Wim ook op de hoogte gehouden, maar zoals jij er zelf over vertelt is toch het meest indringend. Wij missen je natuurlijk ook, tot snel en liefs van Cobi en Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2013

Thailand, Laos en Cambodia

12 Februari 2013

Arabische lente op het strand

04 Februari 2013

Van Australie naar Azie

18 Januari 2013

"kwallen kun je gewoon vasthouden "

30 December 2012

Verbrand tijdens kerst
Lisa

Actief sinds 30 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1783
Totaal aantal bezoekers 5483

Voorgaande reizen:

30 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: