Verbrand tijdens kerst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Korteweg - WaarBenJij.nu Verbrand tijdens kerst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Korteweg - WaarBenJij.nu

Verbrand tijdens kerst

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 December 2012 | Australië, Sydney

Lieve Allemaal,

Sydney it is! Na 3 weken Melbourne ben ik met de nachtbus(15 uur) naar Sydney gegaan. Het hostel( ik was de enige Europeaan) kostte 40 dollar per nacht, dus heb ik besloten om maar over te stappen op couchsurfing. De volgende dag ben ik naar mijn couchadres(Jesse) gegaan. Het is een top adres. Hij is net in het (luxe) appartement gaan wonen, dus zijn weinig meubels, maar overal ligt er vloerbedekking. Aangezien er ongeveer 4/5 couchsurfers zijn, slaapt iedereen hier gewoon op de grond. hihihi behalve ik, want australiers( ben ik achter gekomen) hebben echt manieren( Britten niet), dus mag het meisje op de bank slapen:D.

Ik vind Sydney een stuk relaxer dan Melbourne. Of dat nou komt doordat hier zoveel stranden zijn(was op een strand en toen was er een shark alarm! spannend:)) en er overal gepicknickd/gebbq wordt of dat ik meer mijn draai heb gevonden in het backpacken? Ik weet het nog niet. Melbourne was natuurlijk ook top, maar de sfeer is daar anders.
Na driekweken had ik een netwerk van vrienden opgebouwd in Melbourne, dus ik was nooit alleen. Maar dan ook echt nooit alleen( ben daarom nog 3 dagen naar George en Denise geweest( Eindelijk weer goed eten)).

Kerstmis was gezellig, maar erg dubbel. Ik heb thuis erg gemist tijdens kerst. Alle kleine dingen ga je dan missen: boterham met leverworst, de flauwe grappen van eva, het uitgaan met mijn voetbal team, lekker bankhangen enz. Ondanks mijn heimwee was mijn kerst top. Iedereen doet een kerstmuts op zijn kop en ineens is het kerst( met 25/27 graden). Natuurlijk was het vuurspugen het hoogte punt van de avond.

Nu ik bijna een maand op reis ben, leer ik langzaam om echt te genieten en te ontspannen. In het begin dacht ik steeds: wow ik ben echt in Australie en het leven gaat nu beginnen. Onder tussen zat ik gewoon weer te stressen over hostels, geld, ' vrienden' (na 1 dag met elkaar optrekken noem je iemand een vriend), planningen enz. Ik moest mezelf de hele tijd herinneren aan het feit dat ik moest gaan genieten. Sinds ik in Sydney ben zijn de rollen omgedraaid. Ik moet opletten dat ik niet veregeet te plannen en mijn hostels te boeken. Love it.

Morgen is het oud en nieuw en gaan we met de couchsurfgroep, Louise en een paar andere ' vrienden' in een park naar het vuurwerk op de harbour bridge kijken(mis de oliebollen). Heb er zin in. Ik wens iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar:D maak er het beste van!

Liefs

  • 30 December 2012 - 15:00

    Joke:

    ha lievie,
    Leuk om weer van je te horen! Je klinkt alsof je inderdaad een ervaren backpacker bent. Fijn dat je je draai gevonden heb. Heimwee met kerst hoort erbij.
    Het vuurwerk is volgens Merlijn echt geweldig in Sidney. Je moet wel op tijd gaan volgens hem als je een goede plek wilt hebben met mooi uitzicht over de baai.
    Wij wensen jou ook een geweldig mooie jaarwisseling en ook een fantastisch 2013. Voor jou begint dat iets eerder als voor ons. We zullen er eentje op je drinken als het bij ons zover is.
    Liefs en dikke kus, Joke. Ook namens Ben!

  • 30 December 2012 - 15:45

    Inez En Willem-paul Edelman:

    Goed en boeiend om van je te horen! We wensen je een bijzondere jaarwisseling, weliswaar zonder oliebollen maar vat en zeker met andere spannende elementen. Ook wensen we je een bruisend en vooral heel gelukkig 2013 toe. Heel veel liefs van Inez en Willem-Paul

  • 30 December 2012 - 16:27

    Guus:

    Lieve Lies,

    Toen ik net je bericht las,hoorde ik op de radio het nummer van de Simple Minds ""Alive and kicking"".
    Lijkt me en goede samenvatting van hoe jij je voelt.
    Heerlijk dat je je na alle examen- en werkstress nu al zo relaxed voelt. Ik wens je een fantastisch gelukkig nieuwjaar!
    Liefdevolle hug en dikke kus,
    Guus

  • 30 December 2012 - 17:03

    Guido:

    Hoi Liesje,

    Je berichten klinken goed! Dat je alweer een maand weg bent... Je foto's bekijken is toch lichtelijk verwarrend: al die zon, natuur en strand. Voor mij toch echte zomerplaatjes. Zo te lezen begin je al een rot in het backpack-vak te worden. Ben benieuwd hoe dat uitpakt als je weer in het Nederlands ritme mee moet...

    We zijn druk bezig het Winter BootCamp voor te bereiden voor de Vrouwen 1. Zal toch weer anders worden zonder jou aanwezigheid. Maar net als jij daar, beginnen we hier ook te wennen aan de gewijzigde omstandigheden.

    Je bent ons te snel af met Nieuwjaar maar desondanks een heel fijn 2013 en dan nog veel meer plezier Down Under.

    Groetjes, Guido

  • 30 December 2012 - 17:03

    Guido:

    Hoi Liesje,

    Je berichten klinken goed! Dat je alweer een maand weg bent... Je foto's bekijken is toch lichtelijk verwarrend: al die zon, natuur en strand. Voor mij toch echte zomerplaatjes. Zo te lezen begin je al een rot in het backpack-vak te worden. Ben benieuwd hoe dat uitpakt als je weer in het Nederlands ritme mee moet...

    We zijn druk bezig het Winter BootCamp voor te bereiden voor de Vrouwen 1. Zal toch weer anders worden zonder jou aanwezigheid. Maar net als jij daar, beginnen we hier ook te wennen aan de gewijzigde omstandigheden.

    Je bent ons te snel af met Nieuwjaar maar desondanks een heel fijn 2013 en dan nog veel meer plezier Down Under.

    Groetjes, Guido

  • 30 December 2012 - 17:33

    Wim:

    Lieve Lisa,
    Dat wordt volgend jaar dus een boterham met leverworst met de kerst! Lekker makkelijk.
    Dank voor je heldere en mooie verslag waar ik maar één rode draad in lees : het gaat uitstekend met je. Je haalt er uit wat er in zit en je slaagt erin om je eigen geluk te organiseren. En natuurlijk heb je met de kerst bijgedachten over thuis etc dat zal nog vaker gebeuren. Maar je kijkt er doorheen of beter er over heen. mooi mooi.
    Ik wens je alvast een prachtig 2013 met heerlijke avonturen tijdens een prachtige reis.
    En om in de muziek sferen te blijven:

    Only know your love her when you let her go,


    Passenger: Let Her Go

    Dikke kus

  • 31 December 2012 - 13:54

    Cobi Brouwer:

    HA LISA,

    ben ik even thuis uit ons boshuis(you know)vind ik je reisverslag op de mail. Bijzonder dat Sidney de ''place to be' voor je is en fijn, nu net met de feestdagen.
    Onze kerst vierden we o.a. met mensen die muziek maken en veel Beatlemuziek speelden. All you need is love, zit nog in mijn oren en was ook het lijflied van mijn moeder.
    Dus Sidney, new year waarschijnlijk once in your life. Geniet ervan, geen oliebollen (typisch nederlands, ik heb ze zelf net gehaald bij la Place) maar wel prachtig vuurwerk en als eerste nieuw jaar. Hier knalt het al dagen, bommen tegenwoordig, veel snachts in Arnhem. Lieve Lies, een stralend nieuwjaar wens ik je, bij alles wat je meemaakt en in jezelf, ook van Mary heel veel liefs, Cobi

  • 07 Januari 2013 - 14:41

    Adam:

    Oh my god, i miss you so much!
    Thanks for the compliment.
    It was nice to chat the last time, if you know what i mean.


    Byeeee x

    Adam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2013

Thailand, Laos en Cambodia

12 Februari 2013

Arabische lente op het strand

04 Februari 2013

Van Australie naar Azie

18 Januari 2013

"kwallen kun je gewoon vasthouden "

30 December 2012

Verbrand tijdens kerst
Lisa

Actief sinds 30 Nov. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 5487

Voorgaande reizen:

30 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: